עיצוב באנרים פרסומיים לאינטרנט
מהו באנר פרסומי לאינטרנט?
באנר, בין אם הוא דינמי או סטטי, מהווה כלי פרסומי יעיל למדי באינטרנט.
לרוב הבאנר מהווה חלק מקמפיין הפרסום באינטרנט.
מטרת הבאנר היא הצגת הנושא המבוקש בצורה תמציתית ומלאה עניין, על מנת למשוך את תשומת לב הגולשים ולגרום להם ללחוץ עליו.
באנר דינמי (פלאש או גיף אנימיישן), צבעוני, תמציתי ובהיר במסריו ימשוך ביתר קלות את תשומת לב הגולש ויניע אותו לפעולה המיוחלת, דהיינו, לחיצה עליו המובילה לתצוגת הנושא בהרחבה ויצירת קשר עם נותן השירות. המוצר או השירות מוצגים לרוב ע"י דף נחיתה או מיניסייט.
באנר דינמי מושך את תשומת לב הגולש ביתר קלות לעומת באנר סטטי לכן חשוב מאוד כיצד ניצור את התנועה בבאנר, מה יהיה הסטורי בורד שלו, באילו צבעים נשתמש וכיצד יורכבו המשפטים.
נקודת המוצא של המעצב ביצירת הבאנר האנימטיבי היא גודלו ומשקלו.
תוכן הבאנר יכול להיות מועבר ברמיזה וע"י כך ניצור סקרנות אצל הגולש, או באמצעות אמירה גלויה וישירה המספקת את המידע הדרוש.
גודל הבאנר
שטח הבאנר לרוב מצומצם, משקלו נמוך. נתונים אלה יכתיבו לו את אופן בניית הקומפוזיציה. מבנה המשפטים וסדר הופעתם, שימוש במילים הקוראות לפעולה, גודל וכמות התמונות או האלמנטים שבהם נעשה שימוש ושימוש מושכל במשטחי הצבע. כל אלה חייבים להסתדר בצורה אופטימלית על גבי שטח נתון ובזמן מאוד קצוב כדי להעביר בצורה הטובה ביותר את המסר המבוקש.
באנרים רוחביים מאוד ארוכים או ורקטיקליים מאוד גבוהים מעמידים בעיית קומפוזיציה קשה בפני המעצב. נוצרים בהם שטחים מתים שלא קל למצוא להם פיתרון הולם. אחד מהפתרונות שמשתמשים בהם הם שילוב אלמנטים קבועים בבאנר וע"י כך אנו מקטינים את שטחו או פריסה מכסימלית של האלמנטים על פני השטח כולו ככל שניתן.
צבעי הבאנר
צבע רקע הבאנר בראש וראשונה צריך להתייחס לצבע הרקע עליו יוצג על מנת שיבלוט כנדרש. שימוש בצבעים ניגודיים, אך לא זוהרים מדי, מקלים על הבלטת המסר. צבע הטקסט צריך לבלוט כראוי על גבי צבע הרקע. יש לזכור שזמן החשיפה של התוכן לעין קצר ועל כן נשים לב גם לסוג הפונט בו נשתמש וגם לצבעו, כך שיהיה נח לקריאה.
תצוגת המלל בבאנר
הצגת המלל בבאנר שהוא כה מצומצם בגודלו מחייבת אותנו לשים לב לסוג הפונט בו נשתמש לגודלו ולצבעו כפי שכבר הזכרתי מקודם. באנרים מאוד ארוכים יאלצו אותנו לעיתים לשבור את המשפטים כדי לשלבם בשטח הבאנר ויש לעשות זאת בצורה הגיונית. לכן רצוי שהמלל יהיה כמה שיותר תמציתי וקולע. יש חשיבות לסדר המשפטים לזמן חשיפתם ולשימוש במילים המניעות לפעולה. המסר המילולי צריך לעבוד בהרמוניה עם זרימת והצגת התמונות/איורים כך שביחד יצרו סיפור קצר וקולע הבא למשוך את הלקוח הפוטנציאלי ולגרום לו ללחוץ על הבאנר לקבלת מידע נוסף.
סוגי באנרים נוספים שנעשה בהם שימוש הם הבאנר הסטטי החושף את המסר בצורה מיידית וברורה והבאנר האינטראקטיבי המשתף את הגולש בהפעלתו.
בכול סוגי הבאנרים נצטרך להתייחס לאריזה הקטנה שלהם כנתון העיקרי המכתיב את אופן העיצוב שלהם.
שרה קמינר
עיצוב אתרים ועיצוב גרפי לדפוס
http://www.sara-studio.co.il/